tahtapod.com | Blog

ARİFÇE

_arifce

Eğer ki yaşatmak istiyorsanız, 
Gür çıksın kardeşim sesin Arifçe... 
Biz bu yurduz, Bolu, Edirne, Van'ız, 
Yürekten yüreğe esin Arifçe... 

Devamını okuyun
  0 yorum

OZAN’IN GEÇMEZ GÖNÜL YANIĞI

Türk'ün hayatında ozanlık ayrı bir yerdedir. Ozanlar, Tanrı'nın dil bağışladığı kimselerdir. Görünenin arkasındaki görünmeyeni görecek gözle, bilinenin arkasındaki bilinmeyeni bilecek özel bir zihin ve ruhla donatılmışlardır. Biz onları bu yaradılış imtiyazıyla kabul eder, anlar ve severiz. Kamlık dönemlerinden beri kutsal bir merkezle temasta bulunduklarına dair köklü anlayışımıza her zaman bağlı kaldık. İslamlıktan sonra değişen bir şey yoktur. Sadece yeni inanışa göre şekillenmiştir. Türk Müslümanlığıiçinde tesviye edilmiş, kavramları değişmiş, kutsalla ilişkisi değişmemiştir. Bunun için Türk'ün mistik karakterini en güzel onlar yansıtırlar.

Şimdi çok kullandığımız "saz şairleri" tabiri bizde yenidir. Batılılaşma döneminde tercüme yoluyla girmiş ve sıkça kullanılmış bir kavramdır.Bizim dilimizde onlar "âşık"lardır. Okumuşun dilinde de halkın dilinde de öyledir. İstanbul'da çok rağbet edilen kahveleri vardır. Semâî Kahveleridaimî konser salonlarıdır. Sözün sohbetin derinleştiği, ruhların cilâlandığı mekânlardır.

Devamını okuyun
  0 yorum

TURAN NEDİR? diyenlere...

​Şimdilerde çok kalmadı ancak, bir zamanlar 'TURAN' denildiğinde 'Sen faşist misin?' soruları ya da yaftaları ile karşılaşırdık. Şimdilerde kalmadı dediysem de TURAN ülküsünün de pek sesli olarak kalmadığındandır ne yazık ki.  TURAN dediğimizde hep başka ülke topraklarının istilası ya da Türk ırkının üstünlüğü vs.. vss.. gibi yanlış algılarla yetişmiş bir kesim vardı. İslamiyeti kabul etmiş bir toplumun bir ırkın üstünlüğünden bahsi zaten olamaz. Sadece herkesin ailesi kendine daha iyidir ya Türk de Türk'e daha iyidir.  Asıl TURAN Ozan Arifçeydi ; Kırım'dan Hazar'a koşturmaktı atı, Azerbaycan'da bir gece misafir kalmaktı, Musulda sazına düzen vermek, Abdesti Yeşil Tuna nehrind...
Devamını okuyun
  0 yorum

AĞABEYİM OZAN ARİF'E

Ne çileler çekti ne acı gördü
Nakış nakış çizdi şiirle ördü
Kıvırmadan yaşayan kahraman erdi
Onun kadar dava sundunuz mu hiç

Devamını okuyun
  0 yorum

ASRIN DEDEM KORKUT'U

Ozan Arif'in ardından… (Fotoğraf: 4 Nisan 2017)

Devamını okuyun
  0 yorum

OZAN ARİF'E AĞIT

ozan_oguzca

Oğuz töresince, irticalen

Sen yalnız değilsin, kırk kara nöker
Vallahi... Billahi... Seninle şimdi.
Uçtuğun gökte al yalımlı ülker
Vallahi... Billahi... Seninle şimdi.

Devamını okuyun
  0 yorum

Ozan ARİF'e

ozanarife
Sorarsan hep dalavere işimiz
Nerelerde hakkı tutan Ozan'ım.
Derdimizden tez çürüdü dişimiz
Biri de demiyor utan, Ozan'ım.

Devamını okuyun
  0 yorum

OZAN ARİF AĞABEY İÇİN

(Haddim olmayarak )

​Onun adı Arif soyadı Şirin
Tanımam diyenler bilsin istedim
Onun sazı yürek her sözü derin
Tanımam diyenler bilsin istedim  

Devamını okuyun
  0 yorum

Bir Abim Vardı Benim

916C544E-1C30-4944-B5CE-DF22AE16E659 Ozan Arif Abim

Bu şiirimi Ozan Arif abimin vefat haberini aldığım anda yazmıştım aslında minibüsle okuluma giderken. Paylaşmakta biraz geciktim. Ev sahibim evden çıkardı ben geçicem diye... Daha yeni evlenmiş ve taşınalı 6 ay olmuştu... Yeni taşındığım evde doğal gaz hemen açılmadığı için de hastalıkla mücadele ettim. En acısı da abimin cenazesine katılamadım taşınma olayı yüzünden...​ Mekanın cennet olsun Ozanlar ozanı abim benim... 

Devamını okuyun
  0 yorum

ÂRİF' ÇE YAŞADI ÂRİF' ÇE GİTTİ

received_123769010638475_20190301-170117_1

Ülküyü söyleyen ülküyü yazan, 
"Bir Devrin Destanı" ne yazık bitti. 
Başbuğ' un "evlâdım" dediği ozan 
Ârif' çe yaşadı Ârif' çe gitti.

Devamını okuyun
  0 yorum